Benzersiz Bir CRM Sistemi Nasıl Oluşturulur?
CRM'i Özelleştirmek ve Yapılandırmak
30 Kasım 2021 , Blog Yazılarımız
En basit tanımıyla Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)'i tanımlamamız gerekirse bir şirketin mevcut ya da potansiyel müşterilerini yönetmek adına kullandığı teknolojik bir araçtır.
Peki her kişi, her departman ve her firma bu kadar eşsizken neden sunulan çözümler birbirinin bu kadar aynısı?
Biliyoruz ki bir CRM kartında yer alan verilen , bir çağrı merkezine, bir finans kurumuna ya da bir danışmanlık firmasına aynı şekilde hizmet edemez. Çağrı merkezi için CRM kartında gördüğü telefon bilgisi önemliyken, finans kurumu için farklı bir alan ön plana çıkabilir. Danışmanlık firması ise verdiği hizmetleri görmek isteyebilir ya da birçok veriyi aynı anda görmeyi tercih edebilirler. Detaylara şu an girmeyeceğiz ancak “CRM Yazılımınız ile Tüm Süreçlerinizi Yönetmek Hayal Değil!” yazısında bahsettiğimiz gibi CRM sistemleri aslında dijital bir kartvizitlikten daha fazlasına olduğuna inanıyoruz.
Her biri kendi içinde benzersiz bir iş akışına sahip olan şirketlerin, "paket program" mantığıyla sunulan CRM sistemleri kullanması demek; şirketlerin CRM yazılımlarına göre verilerini ayarlaması anlamına gelir.
Bir senaryo hayal edelim; orta ölçekli bir şirket artık müşteri verilerini tutmak , satış süreçlerini takip etmelerine yardımcı olmak veya potansiyel müşteri yaratmak için artık daha gelişmiş bir yönetim sistemine ihtiyaç duyuyorlar. Bu doğrultuda uzun arayışlar sonucunda bir firmayla tanışıp toplantılar gerçekleştirip, teklif ve pazarlık süreçleri sonrasında firma kendisi adına "en doğru crm" olduğu firmayla anlaşma sağlıyor.
Ancak kullanmaya başladıktan sonra görülüyor ki bu CRM sistemi içinde yer alan alanlar kendileri için yeterli değilken bir de bu düzenlemeleri yapmak için sürekli satın alımı yaptıkları şirkete bağımlı bir hala geliyorlar. Bu durum sonunda tam anlamıyla doldurulamayan CRM kartlarını ve istenildiği gibi çekilemeyen raporları beraberinde getirmektedir.
Sonuç olarak bin bir uğraşla satın alınan CRM yazılımı şirkete değil, şirket CRM yazılımına hizmet eder hale gelmektedir. Fakat biz CloudOffix ile, kullanıma hazır bir CRM'nin özelleştirme olmadan herkes için bir çözüm olmadığına inanıyoruz. Bu nedenle, işletmenizin çalışma şekline uyacak şekilde tamamen özelleştirilebilen bir CRM'i sunuyoruz!
Özelleştirme hakkında konuşarak başlamış olsak da bu terimi yapılandırma ile karıştırmayalım. Evet, ikisi arasında bir fark var. Ama merak etmeyin! CloudOffix her ikisini de karşılayabilir. Peki bu iki terim CRM'de ne anlama geliyor ve CloudOffix'te işinize göre nasıl düzenlemeler yapabilirsiniz biraz da onlara bakalım.
YAPILANDIRMA, bir ürün aldığınızda ve sizin için en iyi şekilde çalışması için onu kişiselleştirmek için temel yazılımı kullandığınızda ifade edilir. Temel olarak, yazılım satıcısının kullanıcının yapmak isteyebileceği öngördüğü değişiklikleri hazırlar. Bunu da yazılımda zaten var olan alanları, değerleri ve işlevleri kullanarak yapar. Tıpkı telefonunuzdaki dili, tarihi, saati vb. ayarlamak gibi. Daha önce hesaba katılmamış hiçbir şeyi değiştirmiyorsunuz.
Örneğin, kişi kartını düşünün. Müşterilerinize nazik bir jest ve pazarlama planınızın bir parçası olarak, doğum günlerinde özel indirimler sunmak istediğiniz için kişi kartına bir doğum günü alanı eklemek isteyebilirsiniz. Herhangi bir kodlama becerisine ihtiyaç duymadan ya da satıcı firmayla iletişime geçmeden ek bir danışmanlık almadan alanlarımızı yapılandırabilir ve yeni bir alan ekleyebiliriz. CloudOffix ile bir örnek üzerinden gidelim:
Her biri kendi içinde benzersiz bir iş akışına sahip olan şirketlerin, "paket program" mantığıyla sunulan CRM sistemleri kullanması demek; şirketlerin CRM yazılımlarına göre verilerini ayarlaması anlamına gelir.
Bir senaryo hayal edelim; orta ölçekli bir şirket artık müşteri verilerini tutmak , satış süreçlerini takip etmelerine yardımcı olmak veya potansiyel müşteri yaratmak için artık daha gelişmiş bir yönetim sistemine ihtiyaç duyuyorlar. Bu doğrultuda uzun arayışlar sonucunda bir firmayla tanışıp toplantılar gerçekleştirip, teklif ve pazarlık süreçleri sonrasında firma kendisi adına "en doğru crm" olduğu firmayla anlaşma sağlıyor.
Ancak kullanmaya başladıktan sonra görülüyor ki bu CRM sistemi içinde yer alan alanlar kendileri için yeterli değilken bir de bu düzenlemeleri yapmak için sürekli satın alımı yaptıkları şirkete bağımlı bir hala geliyorlar. Bu durum sonunda tam anlamıyla doldurulamayan CRM kartlarını ve istenildiği gibi çekilemeyen raporları beraberinde getirmektedir.
Sonuç olarak bin bir uğraşla satın alınan CRM yazılımı şirkete değil, şirket CRM yazılımına hizmet eder hale gelmektedir. Fakat biz CloudOffix ile, kullanıma hazır bir CRM'nin özelleştirme olmadan herkes için bir çözüm olmadığına inanıyoruz. Bu nedenle, işletmenizin çalışma şekline uyacak şekilde tamamen özelleştirilebilen bir CRM'i sunuyoruz!
Özelleştirme hakkında konuşarak başlamış olsak da bu terimi yapılandırma ile karıştırmayalım. Evet, ikisi arasında bir fark var. Ama merak etmeyin! CloudOffix her ikisini de karşılayabilir. Peki bu iki terim CRM'de ne anlama geliyor ve CloudOffix'te işinize göre nasıl düzenlemeler yapabilirsiniz biraz da onlara bakalım.
YAPILANDIRMA, bir ürün aldığınızda ve sizin için en iyi şekilde çalışması için onu kişiselleştirmek için temel yazılımı kullandığınızda ifade edilir. Temel olarak, yazılım satıcısının kullanıcının yapmak isteyebileceği öngördüğü değişiklikleri hazırlar. Bunu da yazılımda zaten var olan alanları, değerleri ve işlevleri kullanarak yapar. Tıpkı telefonunuzdaki dili, tarihi, saati vb. ayarlamak gibi. Daha önce hesaba katılmamış hiçbir şeyi değiştirmiyorsunuz.
Örneğin, kişi kartını düşünün. Müşterilerinize nazik bir jest ve pazarlama planınızın bir parçası olarak, doğum günlerinde özel indirimler sunmak istediğiniz için kişi kartına bir doğum günü alanı eklemek isteyebilirsiniz. Herhangi bir kodlama becerisine ihtiyaç duymadan ya da satıcı firmayla iletişime geçmeden ek bir danışmanlık almadan alanlarımızı yapılandırabilir ve yeni bir alan ekleyebiliriz. CloudOffix ile bir örnek üzerinden gidelim:
Şekil 1. İstediğimiz 'Doğum Günü' alanı olmayan CloudOffix kişi kartını göstermektedir.
Şekil 2. Burada, geliştiriciler tarafından daha öncesinde eklenen alanlardan istenilen seçilip kişi kartına eklenebilmektedir.
Şekil 3. Kişi kartına görmek istediğimiz yeni alanı istenilen şekilde ayarlanabilir.
Şekil 4.Doğum günü alanı sadece bir kaç tıkla kişi kartına ekleniyor!
Peki, ÖZELLEŞTİRME nedir? Özelleştirme, satın aldığınız yazılımın temel kodunun işletmenizin belirli ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde değiştirilmesini ifade eder. Bu senaryoda müşterilerinize otomatik doğum günü dileklerini ve indirimleri göndermek bir özelleştirmedir. Yazılımın kaynak kodunu işletmenize uygun olacak şekilde değiştirmek istediğiniz için, bu işlem artık alışılmışın dışında olmaktan çıkıp 'özel' bir hal almaktadır.
CloudOffix müşteri veri yönetiminde, pazarlamada, insan kaynaklarında, proje yönetiminde daha birçok başlıkta kendinize özgü bir şekilde süreçlerinizi yönetmenize yardımcı olur. Son derece yetenekli geliştiricilerimiz, oldukça inanılmaz özelleştirmeler oluşturmaya devam ediyor. CloudOffix ile kalabalığın arasından kolayca sıyrılıp, CRM'inizi kendinize ait ve işletmeniz kadar benzersiz hale getirebilmenize olanak tanır.
Demo hesabınızı başlatarak CloudOffix ile ilgili daha fazla bilgi edinin ve için bizimle iletişime geçin!