İleti Yönetim Sistemi Hakkında Bilinmesi Gerekenler
Ticari Elektronik İleti Gönderimi ve Yasal Yükümlülükler
02 Haziran 2022 , Blog Yazılarımız
Dijitalleşen yapı ile birlikte markalar ürünlerini ve hizmetlerini duyurmak için eski medya araçlarını birer birer geride bırakarak yeni medya araçlarına yönelmeye başladılar.
Elektronik ileti bu yeni medya araçlarının da aslına bakıldığında en eski yöntemlerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Firmalar potansiyel müşterileri kendine çekmek, mevcut müşterilerini ise sunduğu ürün ve hizmetler hakkında güncel tutmak adına e-posta ve SMS gönderimi gibi iletişim kanalları aracılığıyla ulaşırlar.
Zaman içinde artan rekabetle birlikte son kullanıcılar bu pazarlama faaliyetlerinin tam ortasında kalarak birçok ileti yağmuru içinde kalmışlardır. Bu sebeple 2020 yılı itibariyle hizmet sağlayıcı kurumların yani markaların, 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanunu Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik kapsamında, alıcıların onayı olmadan ticari elektronik ileti gönderilemeyeceği belirtilmiştir.
Bu sayede son kullanıcı olan vatandaşların tercih etmedikleri ticari elektronik iletiye maruz kalması önlenirken, hizmet sağlayıcıların verim alamayacakları kanallarda efor sarf etmelerinin önüne geçilmiştir.
"İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir?" sorusunun en genel tanımı aslında hem alıcıların hem de hizmet sağlayıcıların hakkını koruyan genel bir yapı olduğunu söylemek mümkündür.
İYS'nin Bileşenleri
İYS'nin kendi içinde bir kaç farklı paydaşı barındıran bir yapı sunmaktadır.
Bunlardan ilki hizmet sağlayıcıdır. Hizmet sağlayıcı alıcılara ticari elektronik ileti gönderen gerçek ya da tüzel kişiyi ifade etmektedir. Bunlar kimi zaman kampanya ve indirimleri hakkında bilgi paylaşan e-ticaret siteleri olabileceği gibi, kimi zaman gerçek ya da tüzel kişileri ifade edebilmektedir.
İkinci paydaş ise Entegratör firmalardır. Entegratör firmalar İYS üzerinden API ile sisteme entegre olarak hizmet sağlayıcılarının bu hizmeti kullanmasını sağlayan kurumlardır. Entegre İş Yönetim Sistemi CloudOffix, İYS entegratörlük hizmeti sağlamaktadır.
Son Kullanıcılar, yani alıcılar ise bu döngüde ticari elektronik iletiyi alan grubu temsil etmektedir. Vatandaşlar, E-Devlet sistemi üzerinden İleti Yönetim Sistemi'ne erişerek iletişim adreslerine gelecek iletilerin gönderilmesine izin verebilir, değişiklik yapabilir ya da şikayet kayıtlarını açabilmektedirler.
İYS Nasıl Çalışır?
Temmuz 2021 tarihinden itibaren hizmet sağlayıcılar, mal ve hizmetleri hakkında, kampanya, indirim, promosyon, pazarlama, reklam vb. içerikli ticari elektronik ileti göndermek için izinlerini İYS'ye yüklemek zorundadır. Alıcılar (vatandaşlar) yine aynı sistem üzerinden hizmet sağlayıcıların kendilerine ulaşım yollarını (SMS, arama, e-posta) seçebilirler ya da izinlerinde diledikleri zaman değişiklik yapabilmektedirler.
Hizmet sağlayıcılar ve alıcılar arasında köprü gören İleti Yönetim Sistemi sayesinde istenmeyen ticari elektronik iletilerin önüne geçilmiştir. Hizmet sağlayıcılar, sistem üzerinden vatandaşlarla önceden onayını aldıkları kanal ile iletişime geçerek ekstra bir eforu önlerken, alıcılar ise istemedikleri elektrik iletilere maruz kalmanın önüne geçmektedirler.
İleti Yönetim Sistemine Entegre Olmak
İleti Yönetim Sistemi gündeme geldiği ilk günden beri hizmet sağlayıcı firmalar arasında en büyük soru işareti yaratan konu haline gelen entegratör firmalar bu denklemde ne zaman rol alacakları oldukça merak edildi.
İYS İş Ortakları yani entegratörleri, İYS'den API'ler üzerinden erişim sağlayarak hizmet sağlayıcılara aracı görevi göreceklerdir.
Burada dikkat edilmesi gereken husus;veri sayısı 250.000’den az olan hizmet sağlayıcılar, İYS ile olacak olan ileti hizmetlerinden ancak yetkilendirdikleri entegratörler üzerinden erişim sağlayabilirler. Veri sayısı 250.000’den az olan hizmet sağlayıcıları, izinli verilerini, kendileri direkt İYS’ye aktaramamaktadır.
CloudOffix ile İYS Yönetimi
MechSoft olarak Entegre İş Yönetim Sistemimiz CloudOffix ile İYS İş Ortağı firmalar arasında yer almaktayız. Bu kapsamda CloudOffix platformunda yer kontaklar üzerinden toplu ya da bireysel olarak "İletişim Onay Talebi" bulunmak mümkündür.
İletişim onay talebi alındıktan sonra alınan onayların takibini yine aynı ekran üzerinden sağlanabilmektedir. CloudOffix'in sağladığı bu kolaylık sayesinde ilgili süreç yöneticileri iş takibini kolaylıkla yapabilmektedir.
CloudOffix Marketing Cloud'unu kullanan aracı hizmet sağlayıcıların herhangi İYS Entegrasyonu için herhangi bir ek ücret ödemesine gerek yoktur. Aynı zamanda Marketing Cloud'un geniş yetenekleri sayesinde sadece İYS Entegrasyonuna sahip olmakla kalmayıp aynı zamanda pazarlama süreçlerinizi uçtan uca yönetebilirsiniz.
Bu kapsamda;
Gibi tüm başlıkları bir arada yönetme imkanına sahip olursunuz.
Entegre iş yönetim sistemimiz CloudOffix'i daha detaylı incelemek için ücretsiz demo başlatabilir ya da İYS Süreçleri ile ilgili profesyonel bir destek almak isterseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Kaynak: www.iys.org.tr