Pazarlama, bir işletme için en önemli adımlardan biridir. Pazarlama ile marka bilinirliği yaratabilir, satışlarınızı artırabilir, işinizi büyütebilir ve mevcut müşterilerinizle daha fazla etkileşim kurmanıza yardımcı olabilirsiniz. Bu yüzden yeni bir iş kuruyorsanız ve sınırlı bütçeniz varsa, en azından bu bütçenin bir kısmını pazarlamaya ayırmanız ileriye dönük büyük bir yatırımdır. Pazarlama çalışmalarınız sayesinde, sunduğunuz ürün veya hizmetiniz için ihtiyacınız olan farkındalığı yaratma imkânınız olacaktır.
Günümüzde dijital pazarlama, diğer pazarlama türlerinden daha popüler ve maliyet açısından daha avantajlıdır. Bu nedenle, büyük veya küçük her işletme dijital pazarlamadan yararlanmalıdır.
Dijital pazarlama, güzel bir web siteyle başlar. Web sitenizde hizmetleriniz ve ürünleriniz ile ilgili bilgilere yer vererek tasarlayın ve arama motorlarından ziyaretçi çekmek için gerekli optimizasyonunu sağlayın. Web siteniz görünür hale geldiğinde ve ziyaret edilmeye başlandığında, önemli olan onları potansiyel müşteriye dönüştürmektir. Aksi takdirde, bilinmeyen ve takibi yapılmayan ziyaretçi trafiği ile pazarlama çalışmanız verimli olmayacaktır. Bu amaçla, ziyaretçilerinizin sizinle iletişime geçebileceği ve ürünlerinizle ilgili deneme hesapları açıp ve onları inceleyebileceği bazı iletişim formlarına yer verin. Ya da daha da iyisi, size hemen ulaşabilmeleri için web sitenize canlı sohbet de koyabilirsiniz. Canlı sohbet, ilk aşamada ziyaretçilerinizi potansiyel müşterilere çevirmenin en kısa yoludur.
Veritabanınız oluşmaya başladıkça e-posta pazarlama da sizin için bir seçenek haline gelmelidir. E-posta pazarlaması için öncelikle içerik oluşturmak çok önemlidir. Genel ve standart içerikli e-postalar göndermemelisiniz. E-postanızın ulaştığı kişiler tarafından ilgi çekici olmalıdır, aksi takdirde, onları alır almaz silerler. Bu nedenle, yalnızca ürün pazarlama amaçlı e-postalar göndermemelisiniz.
Bunun yanında çevrimiçi seminerler (webinarlar) düzenlemek de en iyi pazarlama içeriklerinden biridir. Ürünlerinizin ve hizmetlerinizin faydaları hakkında konuşmak ve onları daha detaylı tanıtmak için zaman zaman çevrimiçi seminerler düzenlemek oldukça önemlidir
Son olarak, bu süreçleri entegre olarak yapmak daha üretken olmanızı sağlar. Pazarlama otomasyon sistemlerini, pazarlama ve satış süreciniz ile birlikte yönetmelisiniz. Örneğin, birisi web sitenizde bir deneme hesabı başlattığında, birbirini takip eden basit otomatik adımlarla, potansiyel müşterinize daha hızlı dönüş sağlayabilirsiniz. Bu süreç, pazarlama otomasyon araçlarıyla oldukça kolay bir şekilde yapılabilir.
Özetle tüm bu pazarlama faaliyetlerini CloudOffix’in Marketing Cloud ‘u ile tek bir platform üzerinden yapabilecekleriniz;
Web Sitesi Oluşturucu
Form Oluşturucu
E-posta Pazarlama
Pazarlama Otomasyonu
Etkinlik Yönetimi
Canlı sohbet
Anket Yönetimi
Tüm pazarlama süreçlerinizi CloudOffix Marketing Cloud ile yönetebilirsiniz.