CRM Dosyası: CRM Kullanan Sektörler Kazanıyor
Sektör Bağımsız CRM'in Dijital Dönüşümdeki Yeri
14 Aralık 2021 , Blog Yazılarımız
Oldukça ilgi gören “Benzersiz Bir CRM Sistemi Nasıl Oluşturulur?” yazımızdan sonra bu konunun daha detayına inmek ve bu hafta CRM kullanımın sektör fark etmeksizin ne kadar önemli olduğuna yer vermek istedik.
Uzun yıllardır CRM sistemleri, şüphesiz birçok farklı sektördeki birçok işletme için büyümenin ayrılmaz bir parçası olmuştur. CRM fikri ilk olarak 1970’li yıllarda gündeme gelerek o zamandan beri günümüzde birçok başarılı işletmenin vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir.
CRM'ler neredeyse her sektörde kullanışlı ve işlevsel olduğundan, CRM'leri kullanan işletmelerin bağlı olduğu sektör önemini yitirmektedir.
Özellikle işletmenin süreçlerine uyacak şekilde
Bununla birlikte, işletmenizin içinde bulunduğu sektör önemli olmasa da, kullanmayı seçtiğiniz CRM önemlidir. Bir CRM yazılımı seçerken, iş ihtiyaçlarınıza en uygun olmasının yanı sıra, ihtiyaçlarınız zamanla değiştikçe özelleştirilebilecek kadar çok yönlü olması asıl önemli olan konudur.
İlk temas noktasından, yani şirketinizin web sitesi ziyaretçilerinden yolculuğun başladığı bir CRM platformu hayal edin. Kişiler web sitenizi ziyaret ettiklerinde müşteri verilerini toplayın, ne kadar zaman harcadıkları ve en çok hangi sayfaların ilgilerini çektiği gibi bilgileri analiz edin. Dilediğiniz gibi formlar oluşturarak sizinle etkileşime girmelerine olanak tanıyın ve formlardan gelen verilerden bir iş akışı başlatın.
Belli başlı sektörler bazında etkin bir CRM yazılımı kullanımına dair süreçleri inceleyerek verimliliğin nasıl en üst seviyeye çıkarabileceğine bakalım;
Hukuk Sektöründe CRM Yazılımlarının Kullanımı
CRM çözümleri, otomasyon özellikleriyle hukuk sektörüne büyük verimlilik yaratarak hukuk firmalarında çalışanların, zaman kaybettiren idari görevlere daha az, müvekkilleri adına yasal işlem yapmaya daha fazla zaman harcamalarını sağlar.
Belgelerle, saatler alan verileri doldurmakla uğraşmak yerine CloudOffix’in üzerinizdeki yükü almasına ve bir takım arkadaşı gibi size eşlik etmesine izin verin.
Tüm verileri KVKK’ya uyumlu de doğru bir şekilde saklarken gözden kaçabilecek noktaları en aza indirin.
CRM Sistemlerinin Perakende Sektörüne Katkıları
Şüphesiz ki dijital dönüşüm ile perakende sektörü yeni bir çağa atlayarak hem alışveriş yapanlar hem de satış yapan firmalar için alışveriş deneyimi yarattı.
Perakende sektöründe CRM kullanımı, pazarlama otomasyonu gibi CRM özellikleri sayesinde perakende sektörünün müşteri bilgilerini tutmasını, pazarlama kampanyaları yürütmesini ve sürekli ve iyileştirilmiş müşteri etkileşimleri oluşturmasını kolaylaştırmıştır.
Bu sayede kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi sunmanın yanı sıra, hedef pazar bölümlendirmeyi, buna uygun çalışmaları takip etmeyi sağlamaktadır. Bu yenilikler sayesinde satış ve pazarlama ekipleri üzerindeki zaman kaybettiren işler ortadan kalkarak en iyi yaptıkları şey olan, yani satış yapmalarını kolaylaştıracaktır.
İşe Alım Sektöründe CRM Sisteminin Kullanımı
Su götürmez bir gerçek varsa o da insan kaynakları sektörü, CRM sistemlerinden büyük ölçüde faydalanan sektördür!
CloudOffix HR Cloud, hem mevcut personellerin tüm süreçlerini yönetmeye olanak sağlarken (izin, masraf, seyahat, yetki, eğitim, performans yönetimi ve daha fazlası) hem de ekibe yeni katılacak kişilerin tüm aşamalarını takip etmeye imkan verir. Örneğin bir iş ilanı açabilir, öz geçmişleri ve başvuruları toplayabilir, aşamalar halinde süreci yönetebilir, adaylara e-posta gönderebilir, toplantılar planlayabilir ve bu toplantı notlarını ekip arkadaşlarınız ile paylaşabilirsiniz.
Bu sayede tüm verileri bir ekrandan yönetilmesini sağlayarak uçtan uca bir deneyim sunmakla beraber sürdürebilirlik açısından kağıt israfının önüne geçer.
E-Ticaret Sektöründe CRM Yazılımlarının Artıları
CloudOffix gibi eksiksiz bir hepsi bir arada platform çözümüyle ürünlerinizi ve hizmetlerinizi çevrimiçi ortamda sunmak hiç bu kadar kolay olmamıştı.
Envanterinizi, pazarlama ve satış süreçlerinizi, satış sonrası destek ve müşteri hizmetlerinizi başka bir uygulamaya veya araca ihtiyaç duymadan tek bir platformdan yönetin.
Mükemmel bir müşteri deneyimi yaşayabileceğiniz, envanter ve nakliye aşamalarını bile yönetmenize imkan sunan, çevrimiçi mağazanızı kurmak için Web Sitesi Kurucu'yu kullanın.
Aynı platform üzerinden satış ve pazarlama stratejilerinizi uygulayın. Faturalandırma ve ödeme alma gibi finansal hizmetleri ayrı bir uygulama ve yazılım kullanmak zorunda kalmadan yönetin.
CRM Sistemlerinin Bilgi Teknolojilerinde Kullanımı
Aslen yazılım geliştirme endüstrisi için oluşturulan çevik proje yönetimi metodolojisi, doğru CRM yazılımı ile mükemmel bir iş birliği sağlar.
CloudOffix Project Cloud ile Scrum ve toplantılarınızı yönetin. Potansiyel müşterilerden satışa, müşteri hizmetlerine kadar tüm aşamaları takip edin.
İhtiyaç duyduğunuz an doğru ve gerçek zamanlı raporlamalar alın ve analiz etmek için CloudOffix'i kullanın. Doğru CRM'in BT endüstrisine sunduğu katkıları doyasıya yaşayın.
Sektör ne olursa olsun iyi bir CRM Sistemi dijital dönüşüm yolculuğunda verimli ve etkin bir şekilde büyümesine ve gelişmesine yardımcı olur.
Doğru konumlandırılmış bir CRM yazılımı kimi zaman potansiyel müşteri yaratırken aynı zamanda mevcut müşterileri elde tutmak için en uygun ortamları yaratır. Pazarlama ekiplerinin çalışması neticesinde yeni bir müşteri adayı doğduğunda satış ekipleriyle entegre çalışarak bir toplantı düzenleyebilir, tüm aşamaları dilediğiniz gibi kurgulayabilir buna uygun geliştirdiğiniz senaryoları hayata geçirebilirsiniz.
Ürününüzün ya da hizmetinizin satışı gerçekleştirdikten sonra E-Fatura ya da E-Arşiv fatura olarak faturanızı oluşturabilir, otomatik hatırlatıcılar sayesinde hiçbir ödemeyi atlamadan takip edebilirsiniz.
Ödeme aşamasından sonra dilerseniz proje yönetimini sağlayabilir ya da abonelik süreçlerini takip edebilirsiniz. İyi kurgulanmış bir CRM müşterilerle iletişime geçmenin en rahat yolunu sunar. Yıllık, aylık ya da haftalık hatırlatmalarla abonelik süreçleri ile ilgili bilgileri paylaşabilirsiniz.
Sunduğunuz hizmetlerle ilgili müşterilerinizin talepleri mi var? Helpdesk Cloud ile talepleri web sitesi, e-posta ya da telefon üzerinden alabilir oluşturduğunuz aşamalar ile interaktif bir şekilde takip edebilirsiniz.
Dilerseniz müşteri memnuniyeti anketleri oluşturarak gelen cevaplar sayesinde sürekli kendinizi ve süreçlerinizi iyileştirip geliştirebilirsiniz. Burada önemli olan şüphesiz ki her zaman en iyiyi hedeflemenizdir!
CloudOffix'in 15 günlük ücretsiz deneme sürümünü başlatabilir, dilerseniz sorularınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.